zondag 11 september 2022

Tegels in de kelder

In de kelder heb ik vloerverwarming laten aanleggen, maar er zat nog geen vloerbedekking op.

vloerverwarming met rondom PUR-voeg

Eerst heb ik de vloer rondom afgedicht met PUR. Het is een zwevende vloer die rust op een dikke plaat PIR-schuim voor isolatie. Dat is dus mooi voor de energiebesparing, maar het vervelende daarvan is dat de vloer op kan komen drijven als de kelder onverhoopt vol water komt te staan. De vloerverwarming van gipsplaat samen met de tegels zijn namelijk niet zwaar genoeg om de PIR-plaat onder te houden. Daarom ga ik hem maar heel goed afdichten met het idee dat er dan geen water onder de plaat kan komen. En het moet flexibel want een vloerverwarming zet uit. Dus rondom PUR en daarop een siliconenkitvoeg. 

Via marktplaat heb ik een partij zwarte en witte cementplavuizen gekocht. Met wat te weinig (hele) zwarte. Maar elders op marktplaats kon ik weer een partij plavuizen kopen met sterren en andere figuurtjes. 

Dus ik heb het zo ontworpen dat het patroon van de witte tegels doorloopt en ik de zwarte en de sterren mix en er tussen leg. 


Voor de oplettende kijkertjes: Inderdaad zit links onder geen witte tegel. Dat komt omdat ik midden in de vloer nog een soort embleem maak van diverse figuurtegels.

De houten latjes aan de achterkant houden de tegels 4 mm van de wand voor de kitvoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten