zondag 11 september 2022

Behang en verf op mijn verdieping

Nummer 23-1 wordt mijn "fablab" en ik wil dit in steampunk stijl vormgeven. Dat betekent dat ik het een 1905- uitstraling wil geven met technische (in 1905-futuristische) details. In dit stadium voornamelijk wandlampen, maar straks ook meubels.

Op Marktplaats had ik een tweedehands vloer gekocht van 15 mm dik eikenhout. Het is een "kroegenvloer", dus hout met veel knoesten en kleurverschillen.  De vloer ligt er al in en is in de wasolie gezet. Daarna weer stucloper er op voor het schilderen.

Vloer in de wasolie

De lambrisering is gebeitst en nu is ook het behang aangebracht! Met dank aan Odaymo! De kozijnen zijn donkerbruin.

Als test een wandlamp opgehangen

Het grijs van de kozijnen is grondverf


De deuren zijn nu nog grijs, maar ze worden "gehout" dat betekent dat er houtnerf geschilderd wordt. Het is en techniek die lijkt op het "marmeren" waarbij nep marmer geschilderd wordt. Waarom doe ik dat? Omdat het 115 jaar geleden ook zo is gedaan. De deuren beneden zijn ook "gehout". Dat bleek toen ik de triplexplaten er af haalde.

Proefje voor het "houten"

Het lijkt wel of het nu opschiet, maar alleen de twee kamers en de keuken zijn zover. Aan de hal, gastentoilet en de badkamer moet nog veel gebeuren. Maar daarover later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten