zondag 11 september 2022

Een speciale wandlamp voor mijn verdieping

Op mijn verdieping komen 7 steampunk wandlampen waarover ik al eerder blogde. 

Een eerder gemaakte lamp

Op de vrije markt in Wamel kon ik een koplamp uit begin vorige eeuw kopen. Het is een Bleriot Phi lamp en die werkte vroeger op acetyleen. Nu had iemand er al aan zitten knutselen want er zat een fitting voor een moderne lamp in. Daar heb ik wat op voortgeborduurd. 

De lamp werd vroeger gemonteerd op een horizontale stang, dus van twee ringen van een touw-leuning en een stukje cv-buis heb ik een horizontaal buisje gemaakt en de lamp daarop vastgeklemd met het originele klemsysteem.

Natuurlijk heeft de 3D-printer weer het hele weekend aangestaan om alle benodigde onderdeeltjes te maken.

Er zijn nu 6 van de 7 lampen klaar.





Kun je zien hoeveel onderdeeltjes ik geprint heb? 

Het zijn acht verschillende, vier aan de voorkant en vier aan de achterkant, waarvan ééntje 2x geprint is.

Ik zal er één verklappen.


Scroll naar beneden voor de oplossing.






























Voor

  1. LEDhouder in lampenkap
  2. Ringen in buissteun (2x)
  3. waterpashouder
  4. verhoogring voltmeter
achter
  1. printhouder 5V adapter
  2. printhouder 5V stroomverdeler
  3. ophangrail (rood)
  4. beschermkap voltmeter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten