zaterdag 8 mei 2021

Een overstort voor het wasbakje in de pantry

 Ik kon het natuurlijk weer niet laten om een overstort te maken in het rare wasbakje voor de pantry.

Het wasbakje

Als overstort heb ik een buisje van 15 mm koper met een bocht gekozen.


In de rand van het bekken een gat geboord met een stappenboor.

Boren 18 mm

Om het buisje te bevestigen aan de bak heb ik een beugeltje gemaakt uit messingplaat

Beugeltje voor de buis

De sifonset heeft een aansluiting voor een vaatwasmachine, daar kan mijn overstort op aangesloten worden. Om ongeveer dezelfde diameter te hebben, heb ik op het overstortbuisje een sok gesoldeerd.


Sok en afvoertuit zijn ongeveer 18 mm buitendiameter

De overstort aan de onderzijde

De tuit van de overstort heb ik door laten steken en rondom vastgesoldeerd met de soldeerbout. Leek me wel een leuk steampunkerig detail.


De overstort aan de bovenkant

En ja, dan past de bak natuurlijk niet meer in het gat in het werkblad. Daar heb ik dan maar een stukje uit gezaagd met de boor die ik toch had voor het kraangat.

Opstelling om gat te boren

Een hapje uit het gat in het het werkblad

Dan moet ik alleen nog een stukje afvoerslang van een (af)wasmachine zien te vinden om het compleet te maken. Heeft iemand nog een stukje slang 18 mm binnendiameter?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten