maandag 22 maart 2021

Werken aan de vloeren

In het hele huis komt vloerverwarming. Deze bestaat uit 9 mm vilt voor geluidsisolatie en 35mm Fermacell (gipsvezelplaat) met daarin de waterslangen. Daarop komt nog een afwerking van parket. Totaal 58 mm dik.

Maar om de Fermacell-plaat te kunnen leggen moet de ondergrond (voornamelijk plankenvloer) wel mooi vlak zijn. En dat is hij niet. In het verleden zijn er veel gaten gemaakt in de vloer en die gaten zijn  meestal niet erg netjes afgedicht. Die gaten zijn van de aanleg van elektriciteitsbuizen, leidingkokers, cv-leidingen, kabelgoten, etc. 

Deze vloerplanken zijn 24 mm dik, wat nu een ongebruikelijke maat is. Het is dus wel fijn als ik planken uit het huis kan gebruiken voor reparatie.

Gat van een leidingkoker

Gebroken plank

Gelukkig heb ik nu wel plankmateriaal. Omdat er een vloer verwijderd is in het souterrain heb ik een aantal goede planken voor herstel van de blijvende vloeren.

Hier zijn veel planken uit gekomen

Ik ben al begonnen met het vastzetten van planken. Maar het is nog een heel werk, want overal zijn wel beschadigde planken te vervangen en gaten te dichten.

Eerste planken vastgezet

Daar ben ik dus nog wel even mee bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten