zondag 1 augustus 2021

Het ontwerp van de badkamer in het tuinhuis

In het tuinhuis is er een badkamer op de eerste verdieping en die wordt helemaal gerenoveerd. De belangrijkste items die ik er in kwijt wil zijn:

  1. vrijhangend toilet
  2. douche met thermostatische mengkraan
  3. verwarm handdoekenrekje
  4. wastafel met spiegel
  5. kastje
Verder komt er een vloerverwarming (warm water) in.

De badkamer is ongeveer 1,53 x 2,46 m. Ik heb alles er in geschikt en er een 3D-model van gemaakt.





De bestaande Lewis-vloer is ondertussen geheel verwijderd en er bleek nog een stuk plankenvloer onder te zitten. Hierop komt de vloerverarming van Fermacell, met daarop tegels.

Ondertussen zijn we ook al flink bezig geweest met het verzamelen van de appendages.

De wastafel wordt een natuurstenen kom op een plank. Bij Briekantiek hebben we een mooi verweerde tropisch houten plank gekocht, er kunnen twee planken uit.


De waskom van riviersteen willen we kopen bij Waskommen — Mother Nature

De thermostatische kraan voor de douche en de stang en slang zijn al binnen (Saniweb: dé online sanitair expert!). Alles in oud brons.

De afvoergoot is besteld, evenals de wastafelkraan en sifon van de wastafel.

De toilet set hebben we onderzocht, is wel een aanschaf want ik heb 11 nieuwe toiletten in dit gebouw. Twee per appartement en één in het sousterrain.

Ik heb ook een witte handdoekenradiator besteld. Die wil ik brons spuiten. 

10 augustus komt de installateur om de muurplaten te bevestigen en dan wil ik zo veel mogelijk de spullen al in huis hebben. Dat is altijd inzichtelijker dan van tekeningen aflezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten