woensdag 7 april 2021

OIS12 starlock adapter voor multitool

Ik heb een nieuwe multitool gekocht en tot mijn verbazing had die een andere bevestiging voor het snijgereedschap dan mijn oude. De oude had OIS 12 en de nieuwe Starlock. En de oude zaagjes passen dus niet in de nieuwe machine. En ik had er nog een stel van. Bovendien zijn Starlock zaagjes veel duurder dan OIS 12 zaagjes. 



Ik stond al op het punt om hem terug te sturen, maar ik zag dat er adapters zijn waarmee je je oude zaagjes toch op het Starlock systeem kunt aansluiten. Sommige zijn van metaal en sommige van plastic of een combinatie. 

Na een beetje zoeken vond ik zelfs op thingiverse een versie die je zelf kunt printen.





En aangezien ik een 3D-printer heb, heb ik er meteen twee geprint in PLA.


En je houdt het niet voor mogelijk, maar het het werkt! Ik heb er een gleuf in een plankje mee gezaagd.

Er zijn wel wat bedenkingen: 
  • Hoe lang duurt het voordat het plastic het begeeft? 
  • De bevestigingsbout is een beetje aan de korte kant nu. Omdat het plaatje 4 mm dikt is, gaat de bevestigingsbout minder ver in de kop, maar zit toch nog goed twee slagen in de moer.


Kortom, voorzichtig optimistisch over deze oplossing. Ik heb hem daarom maar gehouden. En Starlock zaagjes in China besteld. Daar is het wel betaalbaar.

Newone Starlock 10Mm/20Mm/32Mm/45Mm/65Mm Hcs Zaagbladen Semi Cirkel Schuren Pad Voor Elektrische Power Oscillerende Gereedschap Multi Tool|Zaagbladen| - AliExpress




Geen opmerkingen:

Een reactie posten