zondag 18 april 2021

Het ontwerp van de pantry in het souterrain

In het souterrain komt een kleine pantry. Het souterrain is een beetje in steampunk stijl en daarom past een modern keukenblokje niet zo.


De pantry komt onder een raampje dat uitkijkt op de hal.

Het is woekeren met de ruimte daar, dus een normaal keukenblok is te diep (60 cm). Ik wil er iets van maximaal 45 cm diep neerzetten. Op www.marktplaats.nl vond ik een dressoir dat wel voldoet.


Dat ga ik dus ombouwen tot keukenblokje. Hieronder zie je het ontwerp getekend in Sketchup.


Ik had eigenlijk de wasbak in het midden gewild, maar dan kan het raampje niet meer open, dat is ook jammer. Het linker kastje bevat de sifon en een close-in boiler. De linker lade gaat dus weg, alleen het front blijft. Het blad zet ik in de jachtlak o.i.d.

Voor de wasbak heb ik een soort schaal op Martplaats gekocht. Geen idee wat het voor ding is, overigens, maar je ziet er best veel. Daar maak ik dan een afvoer in.



De kitscherige Wastafel kraan komt uit China.

Misschien kan ik kastje nog wat opleuken met metalen versierselen voor meer steampunk gevoel.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten