dinsdag 30 maart 2021

Het slopen van de en-suite kast

Op de begane grond zit een kamer en suite zoals gebruikelijk in deze huizen. Links en rechts zitten kasten, maar deze zijn duidelijk van latere datum. Ik wou kijken of er nog iets origineels over is. Daarom heb ik er nu één van gesloopt.

Daarnaast moet er ook een riool en waterleiding door die kast. Dus de de bodem moest er sowieso uit.

De rechter kast
Ik heb de linker kast gesloopt. Bleek afgetimmerd met spaanplaat en daarop triplex geplakt. Het triplex was vast duur want het heeft een mooie donkerbruine fineer, die echter weer door iemand anders was overgeschilderd in gebroken wit.

Deels gesloopt

Het meeste weggehaald
En ja hoor, de oude planken achterkant is er nog in de oorspronkelijke kleur.

De achterwand lijkt op die in andere kasten. Waarschijnlijk zat hier vroeger een deur voor. Wat wel opvalt is dat deze kast hoger is dan de oorspronkelijke achterwand, dus iemand heeft de kast groter gemaakt. 

Het plan voor deze kasten is dat ik de nieuwe maat aanhoud en dan bovenaan een extra plank in de achterwand maak. Ik heb nog genoeg hout uit het huis voor restauratie van het plafonnetje en de bodem. Twee van de onderste achterwandplanken ga ik waarschijnlijk demontabel maken. Dit is namelijk de enige manier om bij de rails van e schuifdeuren te komen. De vloer wordt verhoogd door de vloerverwarming en dat betekent dat ik de schuifdeuren in moet korten en de rail hoger moet leggen. Of het een open kast blijft is ook nog een ontwerpvraag. Onder een deurtje en boven open planken is ook een optie. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten