dinsdag 17 september 2019

Een badkamertje bruikbaar maken

Het hoofdgebouw van Zyp23 is niet echt goed bewoonbaar. Er zijn weliswaar drie badkamertjes, maar die zijn alle drie vernield door de vorige huurders, zes jaar geleden. De badkamer op de eerste verdieping is nog het meest intact en die is zes jaar gebruikt door de anti-kraak bezetting. Deze badkamer wil ik een beetje opknappen zodat hij functioneel is. We willen namelijk een weekje vakantie in houden in ons nieuwe pand. Makkelijk, een vakantiehuisje naast je woonwerkpand.

Het heeft geen zin om de badkamer meteen goed te maken, want ik heb nog geen idee of hij hier wel blijft zitten of ergens anders in het pand terecht komt. De plannen zijn nog in ontwikkeling.

Maar.... ook in deze badkamer was het een en ander vernield, onder andere waren de tegels van de douchebak er af geschopt. 

Douchebak zoals we die aantroffen
Eerst dacht ik, ik plak er een paar tegels op en kit de boel dicht en klaar. Dus ik had mijn tegelspullen al meegenomen.

Maar toen ik eens goed ging kijken zag is dat ik die tegels dan op een geheel doorweekt en verrot stuk spaanplaat zou moeten plakken. Toen heb ik alles maar weggehaald. Douchewanden weg (waren ook kapot getrapt), douchebak weg, alle hout weg. Al het hout was doorweekt en vol met schimmel. 






Deze lekkage is dus eigenlijk al meer dan 6 jaar gaande. Geen wonder dat het gipsplafond in de kamer er onder vol met vochtplekken zit. Eigenlijk is het een wonder dat dat plafond nog hangt, aangezien het vast zit met roestgevoelige ijzerdraadjes.

Plafond met vochtvlek

Nu ben ik dus zo ver dat de oude troep verwijderd is. Het plan is om nieuwe balkjes en randen te plaatsen en dan de douchebak weer terug te zetten en alles dicht te kitten. Ik gebruik dan betonplex en de tegels laat ik maar weg.

Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten